aankomst in china - Reisverslag uit Peking, China van Wout Leeuwen - WaarBenJij.nu aankomst in china - Reisverslag uit Peking, China van Wout Leeuwen - WaarBenJij.nu

aankomst in china

Door: WoutGosToChina

Blijf op de hoogte en volg Wout

04 Mei 2012 | China, Peking

Mijn reis naar de school ging niet helemaal soepel en zonder moeite. Allereerst was er de overstap van Beijing naar ghoanzhou waarbij we opnieuw door de douane moesten en weer terug het vliegtuig in. Vervolgens moesten we wachten tot de storm was gestopt, waardoor mijn vlucht maar liefst niet om 13:30 vertrok, maar 17:15! Zoals verwacht kwam ik dus 20 minuten te laat aan voor mijn aansluiting naar Nanchang. Spijtig genoeg was dit ook de laatste vlucht van de dag. Dus moest ik naar een hotel in Ghoanzhou. Ze zeiden dat het ging om een 3 sterren hotel en het op kosten van de vliegtuigmaatschappij ging... allereerst iets over de stad Ghoanzhou: de smog van de autos is niet normaal dik, alsof er een constante mist is. Ten tweede rijden ze daar als idioten door en over elkaar heen, zonder ook van iets van de stoplichten, die er al bijna niet zijn, aan te trekken, waardoor je doof word van al het getoeter. Daarnaast stoppen de autos midden op de weg zonder remlichten, om dames met een veel te korte rokjes op te pikken. Eenmaal bij het hotel blijkt er een fout te zijn gemaakt waardoor ik 100 yuan mag bij betalen voor een kamer. De ineens geen engels meer verstaande dame geeft daarna bijna mijn paspoort aan een Chinees die ze even voor laat gaan. Maar goed, na zo'n lange vlucht is een douche in een eenpersoons kamer op dat moment al het geld waard wat ik bij me had. Volgende morgen keurig op tijd afgezet bij de airport, en mijn verdere vlucht ging voorspoedig. Toch is de reis met de auto van het vliegveld naar de school nog eens een zekere 4 uur rijden. Eenmaal aangekomen blijkt dat er met simpel leven niets te veel gezegt is. Alles is hier net zo armoedig als in de dorpjes om de school heen. Bovendien was extreme gape mij vergeten te melden dat het gebruik van toilet papier hier volledig op eigen kosten is. Morgen dus eerst maar naar het dorp op zoek naar toiletrollen. Internet is er wel, maar in een kamertje iets groter dan de mijne thuis. Hier staan 2 computers en een laptop. Verbinding buiten de kamer is 0,00% de school bestaat uit 2 of 3 groepen jongeren van +/- mijn leeftijd en ouder. De eerste groep is externe studenten, met minstens voor zowel de heren als de dames een vetloze sixpack en brede schouders. De andere groep is interne studenten. Hier zitten een aantal grijze haren of lange haren tussen. Verder nog de acrobatiek maar dat zijn maar een handje vol geloof ik. Wapentraining is door mij nog niet gezien.
Toen ze hoorde dat ik Sanda deed hadden ze me al ingedeeld bij de groep voor shaolin. Hierbij word dus alles gedaan wat ik thuis ook train inclusief het breken van mijn botten op planken en stenen. Van mijn slaapplekje is ook niet veel goeds te zeggen, volgens mij lekt het plafont en komen de vliegen door de muren. Oftewel, de komende 3 maanden worden smerig, zwaar en pijnlijk.. kan niet wachten om te beginnen!

  • 04 Mei 2012 - 13:03

    Charles:

    Heel veel sterkte jongen.

  • 04 Mei 2012 - 13:20

    Dorina:

    Zo te horen moet je flink wennen! Zet m op! In ieder geval kan ik je iets leuks melden. Bij je Reisverslag staat wanneer die is gepost. Bijvoorbeeld 9 dagen geleden. Bij deze post staat: over 5 uur! ;)

  • 04 Mei 2012 - 13:25

    Maruschka:

    Hoi Lieverd,
    Fijn om je gesproken te hebben.. en dat je ondanks de vertraging toch goed bent aangekomen.

    hoop dat je je draai een beetje kan vinden. En het goed kan vinden met de mensen daar!
    Heel veel succes! en ik hoop dat je morgen toitlet papier kan vinden!

    Dikke knuff je meissie

  • 04 Mei 2012 - 13:33

    Marion:

    Haha klinkt goed zeg! Een groot avontuur dus! Ach zo maak je wel het echte chinese leven mee. Veel succes en plezier!

  • 04 Mei 2012 - 13:34

    Mam :

    Lijkt er op alsof het precies is wat je in gedachten had :-)
    Zo te horen had je niet speciaal naar de kapper hoeven gaan! Ik ben benieuwd naar de foto's. Succes!

  • 04 Mei 2012 - 13:34

    Sjoerd:

    Hey broeder, dat lijkt me een rit man!

    Maar eindelijk ben je er. Zijn ze een beetje spraakzaam daar? Ik ben heel benieuwd naar wat ze je allemaal kunnen leren en wie weet kan je straks mij wel aan als je terug bent.

    Rustig aan, slaap lekker en geniet ervan.

    Sjoerd

    Bij de weg, wc papier is zwaar overrated!

  • 04 Mei 2012 - 15:33

    Romy:

    Ik denk aan je hoor!

  • 04 Mei 2012 - 21:38

    Samantha De Wit:

    Wauw, jij heb o je heenreis meer beleeft dan ik in de afgelopen 2 maanden, haha.

    Hoe ging het met het ophalen van je visa bij de ambassade? Veel vragen of niet?

  • 05 Mei 2012 - 09:02

    Lisa:

    Nou sterkte allemaal daar zeg. Het zal wel wennen zijn. Ben je nu met een vriend daar of helemaal alleen?


  • 05 Mei 2012 - 13:01

    Ruben:

    Hey Gast, goed om te horen dat je bent aankomen op je bestemming. Veel succes met je training, naast de smerige verhalen klinkt het heel vet ;)

    Sterkse :P

  • 09 Mei 2012 - 20:42

    Sabine:

    Hey broertje

    Hoe zijn je eerste trainingsdagen gegaan?

    Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wout

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 23929

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Mijn reis naar China

Landen bezocht: