het eerste weekend in china - Reisverslag uit Peking, China van Wout Leeuwen - WaarBenJij.nu het eerste weekend in china - Reisverslag uit Peking, China van Wout Leeuwen - WaarBenJij.nu

het eerste weekend in china

Door: WoutGosToChina

Blijf op de hoogte en volg Wout

11 Mei 2012 | China, Peking

Beste mensen, na 7 dagen op de school te zijn, is het hoog tijd voor een nieuw verslag. Allereerst bedankt voor jullie reacties, dat had ik niet verwacht.
Omdat er nogal wat is gebeurt schrijf ik meteen twee verslagen.

Het weekend was indrukwekkend om twee redenen. De eerste was het dorp taining town waar de studenten ieder weekend naar toe gaan. Nog nooit heb ik zo'n armoedig dorp gezien als taining town. De zwervers en zwerfdieren liggen op iedere hoek van de straat. De markt laat alles aan hygiene te wensen, waar de vis naast de noten en het fruit ligt uit te drogen in de volle zon. De vleesmarkt is wel overdekt. We zijn er kort en snel doorheen gelopen. Laat ik het zo samenvatten: je loopt letterlijk door de plassen bloed, en slaap jezelf een weg door de zwermen vliegen. De stank is ondraaglijk! Snel verder gelopen dus. Hoewel het dorp zich voordoet als een rijke attractie voor tourisme, met grote standbeelden en een authentieke steeg waar alles zoals vroeger is gelaten heeft het verder niets bijzonders. Ze hebben zelfs een nep mcdonalds genaamd dicos. Hier hebben we een flinke tijd gezeten, omdat het ijs erg goed smaakte en de airco er wel werkte. Vresselijk om te zien hoe kleine kinderen daar letterlijk worden volgepropt door hun moeders of omas. De ondergrondse supermarkten zijn prima voor mensen die geen Chinees spreken. Er wordt mij en mijn nieuwe kamergenootje Shawn, aangeraden zoveel mogelijk drinken en fruit in te slaan voor de week. Ook een thermosfles, en een theepot nemen we mee. Omdat de themperatuur overdag gemiddelijk aanvoelt als 40 graden, moet je veel drinken, en het beste is warm water.
Het tweede wat erg indrukwekkend was van het weekend, was de show die onze school hield in taining town voor het jubileum of feestdag ofzoiets. Zaterdag was er een korte show, en zondag was de officiële seremoni. Op een groot plein in het midden van het dorp,voor het oog van de regering en alle dorpelingen waren de klassen tai-chi, ba qua, en shaolin in topvorm. Ik kan me niet voorstellen dat ik dezelfde hoge sprongen en trucks ga leren in slechts 3 maanden tijd. Dit is ook de eerste keer dat ik in het echt qi gong zie. 3 mensen, waaronder Scott, de eigenaar van de school, staan op een rij terwijl er twee planken met 10cm lange spijkers aan weerzijde van de plank, en een boord met drie zwaarden, tevoorschijn komen. De eerste student word met zijn rug op de plank met de drie zwaarden gelegd, omdat ze door de qi gong niet zelf kunnen bewegen. Op zijn buik word de spijkerplank gelegd, waar vervolgens de tweede student op wordt gelegd. Ook hij krijgt een plank op zijn buik gelegd. Als de derde persoon op de stapel ligt, wordt er een groot stenen blok bij gehaald die op de bovenste buik word gelegd. Op de derde tel slaat de leraar van de shaolin met een zware hamer het blok steen in tweeën op de buik van zijn studenten. Na afloop check ik de zwaarden. Net als de spijkers in de planken zijn de zwaarden niet geslepen, en zelfs de stenen blok ziet er zwaarder uit dan waar is. Toch zijn de sporen van de spijkers, zwaarden en het punt waar de hamer neerkwam duidelijk te zien op de lichamen van de studenten. Zonder bloed wel te verstaan. Alleen de beste studenten kunnen deze truck doorstaan. Dus gelukkig zal ik hier in 3 maandjes niet aan mee hoeven te doen.
Na de show zijn we met de bus terug gegaan naar de school waar we de rest van de middag alleen maar hebben gerust in de stilte van de bergen, en een goed boek.
Morgen deel 2, nu is het hier half 10 en voelt als half 1. Snel slapen dus!

  • 11 Mei 2012 - 13:42

    Charles:

    Als ik dit lees is lijkt het mij erg pittig.
    Gelukkig lijkt het mij met jou beter te gaan en daar ben ik erg blij om.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Voor nu slaap lekker wij denken aan je en wees voorzichtig.

  • 11 Mei 2012 - 15:08

    Opa & Oma V.d.Velden:

    Wat een belevenis Wout, als ik dit zo lees is het daar geen luxe. maar ik weet dat jij je goed weet aan te passen onder alle omstandigheden.
    Ik wens je nog een leerzame study
    en blijf gezond.
    Wij blijven je volgen groetjes

  • 11 Mei 2012 - 16:33

    Samantha De Wit:

    Wauw, klinkt zo anders dan bij mij! Pas je o dat je niet ziek word daar!

    Zijn er nog foto's in aantocht, ben erg nieuwsgierig hoe het er daar uitziet!

  • 11 Mei 2012 - 20:39

    Maruschka:

    He lief,
    Wat een verhalen... ik zie uit naar je volgend verslag...
    Ben benieuwd hoe het vrijdag ging met je training..
    Lukte het nog met de foto's?
    Hele dikke knuffel!


  • 12 Mei 2012 - 08:36

    Sabine:

    leuk om wat foto's te zien, volgens mij heeft pap er een leuke klus aan om het weer op te knappen, ben trouwens wel blij dat jij er 'te kort' blijft om die rare stunts mee te kunnen doen :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wout

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 23926

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Mijn reis naar China

Landen bezocht: